Elektryczne Renault ZOE – zaskakująco trwała bateria


Renault poinformowało, że 99% wszystkich akumulatorów w samochodzie elektrycznym Zoe jest nadal sprawnych i ma co najmniej 70% pojemności. Model ten wszedł do sprzedaży w 2013 roku, a w przypadku akumulatorów w najstarszych egzemplarzach gwarancja już wygasła – była ważna przez 8 lat lub 160 000 kilometrów od momentu zakupu.

Renault twierdzi, że mniej niż 1% nabywców samochodu elektrycznego musiało wymienić baterię, ponieważ jej pojemność spadła poniżej obiecanych 70 procent pojemności fabrycznej. To dobry wynik, ale w liczbach bezwzględnych oznacza to, że 247 osób z 24 736 Renault Zoe sprzedanych w Niemczech w 2021 roku musiało wymienić swoje akumulatory.

Te szacunki to tylko przybliżone przypuszczenia. Producent nie lubi mówić o tym, jak często baterie ulegają awarii, ale warto pamiętać, że  Renault Zoe był popularny w ostatnich latach.

Istniały dwa sposoby na zdobycie nowej baterii. Jeśli stara bateria wymagała naprawy, właściciel samochodu czekał na serwis. Jeśli stara bateria nadal dobrze działała, właściciel samochodu dostawał nową baterię, która mieściła się w specyfikacji producenta. Pierwszy schemat został zastosowany w przypadku Zoe z zakupioną baterią, a drugi przy samochodach w abonamencie lub leasingu.

Renault pracuje obecnie nad sposobem pokazania, w jakim stopniu akumulator w samochodzie elektrycznym uległ degradacji. Certyfikaty będą przydatne, gdy ktoś odsprzeda samochód komuś innemu. W 2020 roku Renault otworzy w Zabrzu specjalistyczny zakład, w którym będą naprawiane akumulatory w samochodach elektrycznych i hybrydowych.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.